Friday 11 October 2013

Vitamin Menyusu Shaklee; buat stok susu melimpah tak cukup freezer

Ada seorang kawan lama masa belajar dulu ada bertanya macam mana saya dapat menyusukan anak saya sampai setahun lebih sedangkan saya bekerja??..So saya pun cerita la yang saya mengambil vitamin menyusu Shaklee..Saya bagi tau kawan saya tu bukan senang nak maintain stok EBM lagi-lagi bila dah mula bekerja balik lepas pantang..menangis ada, risau ada..macam macam ada..

Sebelum saya beli vitamin menyusu Shaklee, saya ada la beli supplement lain juga, ada beli online & ada beli di kedai-kedai baby tapi perubahan yang saya alami tak sama seperti bila mula ambil vitamin menyusu Shaklee ni..

Sebenarnya vitamin menyusu yang saya ambil tu adalah untuk membantu sahaja..pada masa yang sama saya perlu konsisten mengepam susu badan semasa di ofis..memang saya akan pastikan saya akan pump 2-3 kali sehari di ofis..bila otak dah familiar waktu waktu biasa saya pump, automatically susu saya akan melimpah pada waktu berkenan...jadi cepat-cepatlah saya pergi ke bilik filing dan pump susu..maksudnya tak boleh la nak bergantung harap pada vitamin sahaja, kita sendiri kena usaha juga..

Bila mula mengambil vitamin menyusu, EBM saya meningkat..sehari boleh la dapat sampai 17-18oz..stok susu melimpah sampai tak muat dalam freezer..waktu tu pula menumpang rumah mama sebab suami bekerja di Miri. Mama bising la kan freezer dia dah penuh dengan stok EBM..nasib baik peti ais besar, 2 tingkat memang hanya untuk EBM saya sahaja..

Itu la dia penangan vitamin menyusu Shaklee sampai stok susu melimpah tak cukup freezer.. Saya memang bersyukur sangat Allah berikan rezeki dan peluang buat anak saya untuk menyusu badan lebih setahun..

No comments:

Post a Comment