Tuesday 3 September 2013

Tips Nak tambah Susu Badan

Assalammualaikum semua...

Haaa...macam mana nak tambah susu badan?? In sha Allah, kalau kita sentiasa berusaha mencari penyelesaian pasti Allah akan membantu..yang penting kene usaha la kan..


1) Sentiasa la berdoa agar dilimpahkan susu badan yang banyak agar kita dapat menyusukan anak sampai ke umur 2 tahun.


2) Fokus!..jangan cepat mengalah..percaya pada diri sendiri..selagi tak mencuba kita tak tahu kemampuan kita di mana..


3) Sabar...bukan perkara mudah nak mengekalkan penghasilan susu badan di tahap optimum agar anak kita puas menyusu walaupun kita bekerja..betul tak?..pelbagai rintangan dan dugaan..


4) Jangan cepat stress..sebab bila emosi kita terganggu, penghasilan susu badan pun akan terjejas..bagi ibu yang bekerja ini adalah satu dugaan bagi anda...


5) Dapatkan sokongan daripada suami...sokongan dari segi emosi & of course la physical..minta la tolong suami layan anak2 lain juga bila di rumah..sokongan daripada suami amat penting untuk meletakkan tahap kebahagiaan emosi kita di tempat tertinggi..


6) Ambil pemakanan yang berkhasiat..jangan la fikir nak jaga badan sangat kalau kita nak menyusukan anak..jangan risau, selagi kita menyusukan anak secara ekslusif, selagi tu la badan kita akan kekal slim..


7) Pengambilan vitamin dan supplement juga membantu untuk menghasilkan susu badan yang melimpah ruah...try Set Breastfeeding Shaklee


8) Disiplin...yes ini pon penting..


That's all tips daripada saya...nanti kita sharing lagi k..



No comments:

Post a Comment