Saturday 1 February 2014

Shaklee Vita-Lea Iron Formula : Multivitamin & Multimineral Terbaik

Assalammualaikum,
Artikel daripada iSihat

Shaklee Vita-Lea Iron Formula adalah makanan tambahan yang seimbang dan paling lengkap di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Setiap tablet diformulasi dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh  tubuh untuk kesihatan yang menyeluruh.

Tablet Shaklee Vita-Lea Iron Formula disaluti spirulina. Ia merupakan tablet multivitamin yang paling mudah larut air  dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.







Manfaat utama Shaklee Vita-Lea Iron Formula:
  • Membantu dalam menambah tenaga dan kecergasan tubuh badan
  • Membantu dalam meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
  • Membantu dalam melengkapkan nutrisi dalam tubuh terutamanya bagi seseorang yang tidak mengamalkan diet yang tidak seimbang
  • Membantu menyediakan asas nutrisi pada sel tubuh terutamanya dalam pertumbuhan sel baru , proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon.

Nutrisi yang terkandung dalam Shaklee Vita-Lea Iron Formula:

  • Vitamin A: sebagai anti-oksida, penting untuk kesihatan mata, kulit, tulang, gusi, sistem imun, tulang,  rambut & bantu tumbesaran.
  • Vitamin D, Kalsium & Fosforus: elemen penting dalam menguatkan tulang & pencegahan penyakit seperti osteoporosis serta meredakan kesakitan akibat artritis.
  • Vitamin E: sebagai anti-oksida, penting untuk kesihatan kulit secara amnya, baik untuk sistem produktif lelaki.
  • Vitamin C: sebagai anti-oksida, merangsang formasi kolagen, meningkatkan imunisasi tubuh badan.
  • Vitamin B: membantu menukarkan makanan kepada tenaga, membantu dalam tumbesaran, sebagai anti-stress, mengelakkan keletihan, anaemia & muntah
  • Iodin: elemen baik untuk tiroid
  • Iron: penting dalam pembentukkan hemoglobin, mengelakkan anaemia
  • Magnesium: untuk kesihatan tulang, gigi, mencegah tekanan
  • Zinc: membantu mempercepat proses pembaikkan luka, mencegah masalah prostat
  • Copper: membantu dalam proses pembentukkan hemoglobin
Siapa yang patut mengambil Shaklee Vita-Lea Iron Formula?
  1. Orang dewasa lelaki & perempuan yang pentingkan kesihatan badan dan yang memerlukan nutrisi tambahan.
  2. Ibu yang mengandung untuk memastikan sentiasa mendapat nutrisi yang lengkap sepanjang kehamilan terutamanya yang anaemia.
  3. Ibu yang menyusu untuk memastikan tahap kesihatan ibu sentiasa optimum untuk meneruskan penyusuan bayi. Untuk set menyusu boleh refer Set Breastfeeding Shaklee
Jadi apa tunggu lagi? Kalau anda seorang yang sangat pentingkan kesihatan, Shaklee Vita-Lea Iron Formula adalah vitamin "must-have" di rumah anda. Tak rugi mengambil makanan tambahan untuk terbaik ini malah lagi bagus. Dapatkan konsultasi menyeluruh tentang cara pengambilan vitamin apabila membeli dengan saya. Sila hubungi saya untuk mendapatkan sebarang nasihat dan informasi mengenai produk Shaklee. Jangan malu-malu ye..


Hubungi saya:

SMS/ Whats App/ Call: 017-328 0302
Facebook: Zaheera Zaharin/ VIT-amin
Like page VIT-amin
Email: zaheerazaharin@gmail.com

Disclaimer: Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Maklumat dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan sebagai pengganti rawatan perubatan dan konsultasi doktor mahupun dianggap sebagai preskipsi.

No comments:

Post a Comment